online-consumersΟ τρόπος με τον οποίον σχεδιάζονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα, δηλαδή το «στήσιμό τους», είναι πρωταρχικής σημασίας να προσφέρει στον καταναλωτή αυτά που χρειάζεται για να διευκολυνθεί στις αγορές του.

Φυσικά προκύπτουν ερωτήματα όπως «τι ζητάει ο καταναλωτής;», «Ποιοι και πως ψωνίζουν στο διαδίκτυο;». Διάφορες αιτιολογίες υπάρχουν για να εξηγήσουν τις αγορές μέσω διαδικτύου: (α) το κόστος, (β) η ευκολία, (γ) η επιλογή, (δ) ο έλεγχος των αγορών τους, (ε) η αμεσότερη επικοινωνία και (ζ) η εξατομίκευση των προϊόντων.

Στόχος λοιπόν ενός καλού επιχειρηματία είναι η οργάνωση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος που θα ευνοεί όλα τα παραπάνω και θα τονίζει την ιδιαιτερότητα του. Θέματα ασφαλείας συναλλαγών και επιστροφής προϊόντων έχουν απόλυτη προτεραιότητα, ενώ τόσο το εικαστικό κομμάτι όσο και το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι επίσης σημαντικά.

Η σύνδεση με άλλες ιστοσελίδες σχετικά με τα προϊόντα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τους καταναλωτές. Επιπλέον, η επικοινωνία είναι αναγκαία, τόσο για να μπορούν να λυθούν θέματα που προκύπτουν (λ.χ. απορίες) όσο και για να έχουν την δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους οι καταναλωτές (να ανταλλάσουν γνώμες και πληροφορίες). Τέλος, θα σας χαρίσει περισσότερους πόντους η προσπάθεια εξατομίκευσης (customization) του ηλεκτρονικού καταστήματος πελάτες: ένα επιτυχημένο παράδειγμα είναι το e-shop του Amazon που προτείνει νέα προϊόντα με βάση το προφίλ του χρήστη (επιλογές που έχουν κάνει στις αγορές τους και συνάφεια με άλλους χρήστες).

Βεβαία όλοι οι καταναλωτές δεν είναι ίδιοι, έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και διαφορετικές συνήθειες. Ας δούμε λοιπόν κάποιους τύπους καταναλωτών στο διαδίκτυο. Ξεκινάμε με αυτούς που διασκεδάζουν με το διαδίκτυο, για αυτούς τα ηλεκτρονικά ψώνια είναι ψυχαγωγία. Συνεχίζουμε με αυτούς που τους αρέσουν τα ψώνια, πάντα και παντού και αν ξέρουν να χειριστούν το διαδίκτυο έχουν την ευκαιρία να ασχολούνται με το αγαπημένο τους σπορ και μετά την λήξη του ωραρίου των καταστημάτων. Ακολουθούν αυτοί που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο κυρίως για την δουλειά τους και παρεμπιπτόντως κάνουν και τα ψώνια τους, γλιτώνοντας χρόνο για να δουλέψουν λίγο ακόμα! Επίσης, υπάρχουν κι αυτοί που ενδιαφέρονται για τα ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά φοβούνται να δώσουν τα στοιχεία της κάρτας τους και γι αυτό τον λόγο απλά κοιτούν τις ηλεκτρονικές βιτρίνες. Κάποιοι δυσαρεστούνται με την περίοδο αναμονής των προϊόντων και αποφεύγουν τον συγκεκριμένο τρόπο αγορών.

Με βάση όλα τα παραπάνω και με δεδομένο ότι θα αντιμετωπίσετε διάφορες προκλήσεις και θέματα για να πείσετε τους καταναλωτές να εμπιστευτούν το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα, ξεκινήστε να το διαμορφώνετε με σαφείς στόχους. Και μην ξεχνάτε μπορείτε να επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε την πώς μπορεί το οργανωθεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ώστε να γίνει πιο αποδοτικό για την επιχείρηση και τους πελάτες σας.

Πηγές

http://marketingteacher.com/lesson-store/lesson-consumer-behavior-online-shopping.html

http://marketingteacher.com/lesson-store/lesson-consumer-behavior-8-types.html

Share This: