Τα blogs (ή στα ελληνικά ιστολόγια) είναι ένας σύγχρονος τρόπος έκφρασης. Υπάρχουν διάφορα, με μεγάλη γκάμα στην θεματολογία τους και διαφορετικούς στόχους και σκοπούς. Γενικά, είναι μια ασχολία που γνωρίζει άνθηση.
Μπαίνοντας στο θέμα μας θα ερευνήσουμε το κατά πόσο ευνοεί μια επιχείρηση να διατηρεί ένα blog. Σερφάροντας διάβασα διάφορες ιδέες για το πόσο μπορεί μια επιχείρηση μέσω ενός blog να έρθει πιο κοντά στους πελάτες της, να καταλάβει τις ανάγκες και τα θέλω τους ώστε να προσπαθήσει να τους τα παρέχει μέσω των προϊόντων/υπηρεσιών της. Επίσης ένας ακόμα βασικός λόγος χρήσης των blogs είναι να αναπτύσσει μια πιο προσωπική σχέση με τους πελάτες ώστε να μη νοιώθουν ότι απλά επιζητά τα χρήματά τους. Παράλληλα, τονίζεται η ευκολία επικοινωνίας των νέων γεγονότων της επιχείρησης (προϊόντα, υπηρεσίες, συνεργασίες, κτλ). Τέλος, ενισχύεται το brand loyalty των πελατών. Με δεδομένο ότι το blog απαιτεί συνεχή και πλήρη ενημέρωση στον τομέα του οδηγεί την εταιρία να είναι απόλυτα ενημερωμένη για τις εξελίξεις. Ακόμα, μπορεί να αποτελεί πηγή πληροφόρησης δημοσιογράφων και επομένως να προσφέρει επιπρόσθετη δημοσιότητα στην επιχείρηση.
Βέβαια, καλά όλα τα παραπάνω αλλά πόσο εύκολο είναι να διατηρεί κάποια επιχείρηση ένα blog; Ερευνώντας γύρω από το θέμα για την συγγραφή του post συναντούσα επανειλημμένως αναφορές στο πόσο κακό είναι για την εικόνα μια επιχείρησης να έχει ένα ανενεργό blog. Το πρωτεύον θέμα είναι το περιεχόμενο. Η αλήθεια είναι πως δεν είναι πάντα εύκολο να ανακαλύψεις θέματα που έχουν ενδιαφέρον (εμείς χαριτολογώντας μεταξύ μας το λέμε info scouting). Σημαντικός παράγοντας είναι και ο χρόνος που απαιτεί η συγγραφή ενός κειμένου/post και η ύπαρξη διαθέσιμου χρόνου για αυτό το σκοπό. Είστε λοιπόν διατιθέμενοι να επενδύσετε χρονικά στο blog; Βασικό επίσης είναι να υπάρχει ισορροπία στην προώθηση της εταιρίας: αν το blog καταλήξει να είναι απλά ένας διαφημιστικός χώρος για την επιχείρηση θα έχει χάσει το ενδιαφέρον του κοινού.
Μια σειρά προτάσεων για σωστή χρήση του blog σας είναι διαθέσιμες στο άρθρο του the guardian αλλά και του social media today. Ένα επιπλέον μυστικό για ένα επιτυχημένο blog κρύβετε στους τίτλους που χρησιμοποιείτε, αυτά θα «τραβήξουν την προσοχή του αναγνώστη σας». Μεγάλη σημασία πρέπει να δοθεί και στην σωστή χρήση λέξεων κλειδιών (keywords) η παρουσία των οποίων θα δράσει σαν πόλος έλξης στο δικός σας blog (και όχι σε κάποιο ανταγωνιστικό).
Μην ξεχνάτε η CWA είναι πάντα εδώ για να σας βοηθήσει 🙂